• Inloggen
  • Aanmelden
MODELEC | Data-Industrie

MODELEC

Data-Industrie

MODELECMODELEC

+31 (0)318 - 636 262contact@modelec.nl

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube
  • Contact
  • Menu
  • Home
  • Markten
    • Transport
    • Energie
    • Water
    • Beveiliging
    • Maritiem
    • Cybersecurity
  • Diensten
    • Cases
  • Producten
  • Over ons
    • Visie en missie – MODELEC
    • ISO-certificeringen
    • CO2 – neutrale bedrijfsvoering
    • CO2 – Prestatieladder
    • Nieuws
    • Event kalender
    • Sponsoring goede doelen
  • Support
    • RMA aanvragen
    • Gecertificeerd trainingscentrum
  • Partners
  • Contact
Home » Cases » In hetzelfde schuitje voor de klant

In hetzelfde schuitje voor de klant

17 februari 2025

“MODELEC blinkt uit in hun service en organisatie: op het moment dat het nodig is, staan ze voor ons klaar om te helpen,” begint Anthony Janssen, Product Engineer bij Hertek. In 2006 gingen MODELEC en Hertek al met elkaar in zee. En Hertek ziet geen reden om uit het bootje te stappen.

Hertek en MODELEC raakten met elkaar in gesprek tijdens de Fire Safety & Security beurs. De 1e verbinding was gelegd. De communicatie tussen Herteks brandmeldcentrales liep toen over 2-draads seriële verbinding. Zij gebruikten het product dat MODELEC leverde, een overspanningsbeveiliging voor seriële interfaces. In deze periode werd Hertek vanuit normering gedreven om voor hun brandbeveiligingssystemen over te stappen van serieel naar glasvezel. Glasvezel is namelijk immuun voor verstoringen als bliksem en EMC.

Hertek had vertrouwen in de kwalitatieve producten van MODELEC. En in de ondersteuning die zij boden om samen de overstap naar glasvezelconverters te maken. Zo voldoen de systemen van Hertek aan de nieuwe normering.

Lees meer

Samenvatting

Uitdaging

Om een gebouw brandveilig te houden, koppelt Hertek verschillende brandmeldsystemen aan een brandmeldcentrale. Die brandmeldcentrale moet het altijd doen. Juist als er brand is.

Oplossing

Hertek vond de oplossing in de Moxa glasvezel converter, namelijk de TCF-142 serie. Deze converter zet serieel om naar glasvezel. Hiermee heeft Hertek nog maar 1 productserie nodig om meerdere brandmeldcentrales aan elkaar te koppelen.

Resultaat

Hertek vond bij MODELEC een betrouwbaar product waarmee ze communicatie tussen meerdere centrales garanderen. MODELEC biedt Hertek de kwaliteit in product en service waar ze naar op zoek waren. En dit heeft gezorgd voor een bijna 20-jarige samenwerking.


In hetzelfde schuitje voor de klant


“Er is brand en mensen moeten het pand uit. Het klinkt eenvoudig, maar krijg het maar eens voor elkaar. Zeker bij een groot pand… Hoe voorkom je dat er op de 8e verdieping nog iemand rustig zit te typen, terwijl er op de begane grond een vlammenzee oprijst? Dat is waar wij goed in zijn. Wij bieden al 30 jaar oplossingen voor branddetectie en ontruiming.” vertelt Edward van der Werf, Inkoopmanager bij Hertek.

Hiervoor hebben ze verschillende technische oplossingen. Edward gaat verder: “een voorbeeld hiervan is de bekende rookmelder. Die heeft iedereen thuis ook aan het plafond hangen. Maar je hebt ook de brandmeldcentrale. Dat is het technische brein. Daar kun je verschillende brandmeldsystemen aan koppelen, zoals die rookmelder. Wanneer we meerdere brandmeldcentrales aan elkaar koppelen komt het product van MODELEC om de hoek kijken.”

DANKZIJ MODELEC ZITTEN WE NOOIT ZONDER VOORRAAD

Tijdens de coronatijd was er een tekort aan chipsets. Deze zijn nodig om de glasvezelconverter te produceren. MODELEC voorzag de lange levertijden en ging in gesprek met Hertek. Om te achterhalen wat de impact voor hen gaat zijn. Het antwoord daarop was dat Hertek geen compleet gecertificeerd systeem kon uitleveren. Dus Hertek kon ook niet zomaar een alternatieve en leverbare oplossing toepassen, want deze is niet goedgekeurd. Conclusie: Hertek moest op elk moment glasvezelconverters tot haar beschikking hebben.

Daar nam MODELEC het initiatief in. Om Hertek proactief hierover te informeren. Anthony: “Dat was in die rare coronatijd. Er waren ongekende levertijden en de prijzen rezen de pan uit. Marc Bouwmeester (Accountmanager bij MODELEC, red.) wees ons daar op tijd op. Hij deed onderzoek bij de fabrikant en samen maakten wij een plan van aanpak.”

“MODELEC heeft ervoor gezorgd dat wij nooit zonder voorraad zaten en onverwachts een prijsstijging kregen.” vult Edward aan. “Zo konden wij zekerheid bieden naar onze klanten.”

WE SPREKEN ELKAAR HET LIEFST ZO MIN MOGELIJK

MODELEC is niet alleen maar de leverancier van de Moxa glasvezel converter, maar biedt ook ondersteuning op het moment dat het nodig is. “Wij lossen meestal onze eigen problemen op,” vertelt Anthony. “Maar als zaken toch echt te complex worden en wij er met onze kennis niet uitkomen, dan schakelen we MODELEC in. Uiteindelijk is MODELEC de specialist. Zij onderzoeken het probleem. Om dan vervolgens met de juiste oplossing te komen, laten zij hun meerwaarde zien. En dit allemaal in één korte tijd. Want onze klant wil ook snel antwoord.”

Edward gaat daarover verder: “Daarin sluiten we goed aan op MODELEC; passie voor de klant. Wij zijn altijd gericht op een goede solide oplossing voor de klant. Dat zien we bij MODELEC ook terug. Het is fijn dat wij en onze leverancier daar hetzelfde in staan.”

Hoe minder Hertek en MODELEC elkaar spreken, hoe beter het gaat: “Dat klinkt gek, maar zo is het wel. Dan hebben we gewoon een betrouwbaar product en loopt alles naar verwachting. Eens per kwartaal zitten we met Marc om te bespreken hoe alles gaat. En als we ze echt nodig hebben, dan zijn ze er gelijk,” zegt Anthony.

EEN BETERE COMBINATIE KRIJGEN WE NIET

Als het aan Edward ligt, blijven ze nog lang samenwerken: “Het product dat we nu gebruiken, is een vrij standaardproduct en kun je bij wijze van spreken ook op 20 andere plekken in Nederland kopen. Misschien kost het ergens anders een paar euro minder, maar krijgen we dan ook de goede service die MODELEC ons biedt? Je moet een mix van goede service van de leverancier en goede condities van het product zien te vinden. Die hebben we gevonden bij MODELEC. En die kwaliteit verdwijnt niet.”

Print deze pagina

MODELEC Data-Industrie B.V.

  • Gegevens
    • Bezoekadres

      Galvanistraat 38
      6716 AE Ede

    • Postadres

      Postbus 181
      6710 BD Ede

    • Informatie

      KvK nr: 09079853
      BTW nr: NL8026.59.640.B01

  • Contact
    • +31 (0)318 63 62 62
    • sales@modelec.nl
    • support@modelec.nl
    • order@modelec.nl
  • Links
    • Privacybeleid
    • Leveringsvoorwaarden

Volg ons op:

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube
  • Contact
Modelec ISO-9001 gecertificeerd
Modelec ISO-IEC-27001 gecertificeerd
© 1977-2025  MODELEC - Data-Industrie | Keraweb & Partners

  • Menu
  • Home
  • Markten
    • Transport
    • Energie
    • Water
    • Beveiliging
    • Maritiem
    • Cybersecurity
  • Diensten
    • Cases
  • Producten
  • Over ons
    • Visie en missie – MODELEC
    • ISO-certificeringen
    • CO2 – neutrale bedrijfsvoering
    • CO2 – Prestatieladder
    • Nieuws
    • Event kalender
    • Sponsoring goede doelen
  • Support
    • RMA aanvragen
    • Gecertificeerd trainingscentrum
  • Partners
  • Contact
MODELECMODELEC

+31 (0)318 - 636 262contact@modelec.nl

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube
  • Contact
Nieuwsbrief

Aanmelden Nieuwsbrief

"*" geeft vereiste velden aan

Naam
Privacy*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}