DOA (Dead on Arrival) – Defect product geleverd
Een DOA product is een product dat bij ontvangst defect blijkt te zijn. Het defect dient binnen 5 werkdagen na ontvangst aan MODELEC gemeld te worden.
Via onze website meld je het product bij ons Support aan. Zodra je van ons een RMA nummer hebt ontvangen, kun je het product met het RMA formulier retourneren. Als wij het DOA product hebben ontvangen, gaan wij deze testen. Blijkt het product daadwerkelijk defect te zijn en de oorzaak niet te wijten is aan gebruikersfouten dan wordt er zo snel mogelijk een nieuw product toegestuurd. Sommige producten worden voor herstel/vervanging aan de fabrikant aangeboden.
Het product dient compleet met alle toebehoren en originele verpakkingsmaterialen binnen 5 werkdagen na uitgifte RMA bij ons in bezit te zijn. Wij doen ons uiterste best het product zo snel mogelijk om te ruilen voor een nieuw product. Mocht het product incompleet zijn en de originele verpakkingsmaterialen ontbreken, kunnen wij dit product helaas niet aannemen onder DOA maar valt dit onder de normale garantie. Dit geldt ook voor producten die kapot, zwaar beschadigd zijn of met een beschreven/beplakte verpakking worden opgestuurd.
Defecte producten binnen garantietermijn
Indien het product defect raakt binnen de door de fabrikant opgegeven garantietermijn, dan kun je het product via onze website bij de Support aanmelden. Het door ons verstrekte RMA nummer is 30 dagen geldig. Je dient een nieuwe RMA nummer aan te vragen, wanneer je RMA met formulier niet binnen deze 30 dagen door ons is ontvangen. MODELEC controleert het product op werking. Is het product defect, dan wordt het ter reparatie aangeboden aan de fabrikant. Is het defect veroorzaakt door zaken die door de betreffende fabrikant zijn uitgesloten (bijvoorbeeld blikseminslag), dan wordt het product niet aangeboden.
In het geval dat MODELEC een product als ‘niet te repareren’ aanmerkt, of het product blijkt niet defect te zijn, neemt MODELEC eerst contact met je op om de bevindingen met je te bespreken alvorens het product aan je te retourneren. Blijkt het product niet defect te zijn, worden er onderzoekskosten in rekening gebracht. De onderzoekskosten bedragen € 75,- exclusief btw.
Onjuist product ontvangen
Heb je een product ontvangen wat niet conformeert aan je bestelling, bieden wij allereerst onze excuses aan. Vanzelfsprekend kun je dit product retourneren. Wij leveren de juiste product(en) zo snel mogelijk uit. Voor de retournering kun je via onze website een RMA aanvraag indienen bij de Support. Na ontvangst van ons RMA nummer en formulier dient het verkeerde product binnen 5 werkdagen in ons bezit te zijn.
Zorg dat het product onbeschadigd, niet beschreven of beplakt en zonder gebruikerssporen bij ons retour komt. Voldoet het product niet aan deze voorwaarden, dan nemen wij de RMA niet in behandeling en wordt het product aan je geretourneerd.
Garantietermijn verlopen
Is een product defect geraakt buiten de garantietermijn? Of je biedt een niet door MODELEC geleverde product aan, dan brengen we onderzoekskosten in rekening. De onderzoekskosten bedragen € 75,- exclusief btw.
Voordat wij aan een dergelijk onderzoek beginnen vragen wij allereest om je goedkeuring.
Verpakken & verzenden
Producten die u retourneert naar MODELEC Data-Industrie kunnen alleen met een zo compleet mogelijk ingevuld RMA formulier geretourneerd worden. Dit formulier dient ondertekent te worden voor akkoord met de RMA procedure.
Je RMA pakket kan geweigerd worden indien;
- Er geen RMA formulier van MODELEC is bijgevoegd
- Als het pakket niet of onvoldoende gefrankeerd is.