E-info januari 2020
Inhoud
Terugblik en vooruitzicht, allesbehalve saai
Alweer voorbij
En zo ging alweer een jaar voorbij. Herkenbaar dat het lijkt alsof de tijd steeds sneller gaat? Het jaar begon fantastisch, wat stroperig gedurende de zomermaanden maar na de zomer ging het werkelijk los. Dit ging door tot het eind van het jaar. Januari 2020 is daar nog weinig in veranderd.
Borstklopperij zit niet bepaald in onze DNA, maar analyse laat zien dat specialisme loont. We zijn ook blij dat we niet volgens de marktstatistieken scoren (bron: FHI – Federatie Het Instrument). Die cijfers zien er niet bepaald prettig uit. Zijn wij dan tevreden? Deels zeker ja. Aan het nee of minder gedeelte gaan we werken, maar hoe?
Een nieuw merk
Afgelopen jaren hebben we ons volledig gericht op de distributie van een tweetal merken. Daar is nu een derde bijgekomen, namelijk Robustel. Zij ontwikkelen en fabriceren mobiele routers en zijn daar volledig op gericht. Routers hadden we uiteraard al van Moxa en Westermo, maar waar deze twee zich richten op de niches in de markt zien we een trend voor steeds meer mobiele datacommunicatie. Niet vreemd in een wereld waar data steeds belangrijker gaat zijn.
Afgelopen jaren kregen we meer aanbiedingen voor vertegenwoordigingen, maar Robustel paste wel perfect in de ruimte tussen low-end en onze eigen meer niche oplossingen. De kwaliteit/prijs ratio is goed. Zaken als remote beheer via een portal en ICT-functionaliteiten voor OT-gebruik zijn op een prettige wijze geïntegreerd.
We hebben nu een vullend portfolio:
• van industriële netwerkoplossingen;
• van eenvoudig tot bijzonder uitgebreid en robuust;
• voor standaard- tot hele specifieke oplossingen, bijvoorbeeld de energiesector.
Website
Het werd ook weer tijd voor een nieuwe website, waarbij vindbaarheid, duidelijkheid, gebruiksgemak én uiteraard eerdere terugkoppelingen zijn meegenomen in de ontwikkeling. Minder tekst maar meer inhoud was de strekking. Daarnaast een beter productfilter om sneller en makkelijker oplossingen te selecteren. Toevallig al een kijkje genomen? Zo niet, willen wij je graag uitnodigen dit snel eens te doen.
Brancheverenigingen
MODELEC heeft zich in 2019 aangesloten bij de ISA (ISA Netherlands), het International Society of Automation. Het gaat ons dan in het bijzonder om de cybersecurity standaarden en bijbehorende werkgroepen. Een onderwerp dat we verder ontwikkelen in 2020. Het afgelopen jaar hebben we al deelgenomen aan een tweetal succesvolle events waarvan één zelf georganiseerd met partner Tesorion en één van het FHI. Onze collega Yuri Nijdam zal als Application Engineer dit onderwerp behandelen als specialisme.
Daarnaast zijn we lid geworden van Dutch Power. Dit is een stichting met als doel het ontwikkelen van strategieën & ideeën voor en door de energie professionals van Nederland. Willen slagen in de energiesector is dan ook heel zeker een ambitie voor 2020 en verder.
Last but not least
Persoonlijke- en bedrijfsontwikkeling vinden we uitermate belangrijk, zoals terug te zien in onze visie en missie. In 2019 is de gehele verkoopgroep een opmaat gemaakte training gestart op basis van de Insights Discovery verzorgd door ISA Training & Coaching. Deze training omvat exact datgene wat wij belangrijk vinden als onderscheidend vermogen voor ons bedrijf; het vermogen om te luisteren en de juiste vragen te stellen om werkelijk te begrijpen wat ertoe doet voor onze klanten.
De volgende stap is het volgen van deze training toegespitst op onze supportgroep om ook hen op een nog hoger niveau te krijgen waar het gaat om (intermenselijke) communicatie, want is de sleutel tot succesvolle samenwerking en zakendoen niet precies dit soort communicatie? In onze ogen een noodzaak om te slagen in markten als transport, maritiem, energie en water; speerpunten voor 2020!
Namens MODELEC Data-Industrie en alle medewerkers wil ik je bedanken voor de samenwerking in het afgelopen jaar. Wij kijken uit naar alle vragen die we mogen ontvangen, het actief onderzoeken van markten, de kansen en de ontwikkelingen bij onze relaties, onze organisatie en onszelf. Zoals we in de titel al aangaven: terugblik en vooruitzicht, allesbehalve saai!
Enrico ten Klooster
Sales/accountmanager
Product Change / End-of-Sale producten
Product Change
End-of-Sale producten